procesoptimalisatie
De inrichting van een elektronisch patiënten/cliëntendossier is onderhevig aan veel veranderingen. Wettelijke vereisten spelen hierin een rol, maar ook een veranderde zienswijze met betrekking tot de werkwijze. Door tijdsdruk worden de aanpassingen vaak (te) snel doorgevoerd, waardoor dit op de lange termijn knelpunten oplevert. Daarnaast is het aan te raden om periodiek met elkaar te kijken of processen efficiënter kunnen verlopen. Veranderingen in de inrichting van een elektronisch patiënten/cliëntendossier zijn dan vaak onvermijdelijk. Wij helpen jou graag met het in kaart brengen van de processen. En wij besluiten vervolgens, samen met jou, wat hiervan geëlimineerd kan worden en hoe zich dat vertaalt naar het elektronisch patiënten/cliëntendossier.
Kerntaken hierbij zijn:
- Gesprekken voeren met stakeholders
- Requirements
- Processen beschrijven
- Knelpunten analyseren
- GAP-analyse maken
- Vertalen van klant- en gebruikerswensen naar functioneel ontwerp
Onze projectleiders kunnen organisaties ook adviseren bij specifieke vraagstukken rondom financieringsstromen, inrichtingskeuzes die grote gevolgen hebben op werkprocessen en eventuele contracten met leveranciers.